Volgers

maandag 1 april 2013

Mozaiekschaal

Hallo allemaal;

Ik wil eerst Jose en Wil van harte welkom heten. Super gezellig dat jullie erbij gekomen zijn.

Zoals jullie al in eerdere blogposten hebben kunnen lezen, zit ik in de wintermaanden op een creaclub.
En daar maken we echt hele leuke dingen. Dit jaar hebben we projecten waar wat meer keren mee bezig zijn. Zoals mozaieken. Ik had het nog nooit gedaan. Maar na de uitleg leek het me niet zo moeilijk.

We moesten iets meenemen, wat we wilden bewerken met mozaiek. En ik heb gekozen voor een groot bord. Altijd makkelijk, het is een ontzettend, spuuglelijk bruin bord. Die ik al een poos geleden gekregen had, en niet wist wat ermee te doen. Maar het ook niet weg willen gooien, omdat ik dat dan zonde vind.
Nu heeft dat bewaren toch een doel gekregen. 
De stukjes tegel, spiegel en stukjes van borden met tegellijm op de schaal geplakt. Een week lang goed laten drogen.
En daarna met badkamervoegsel de boel aangesmeerd en zie hier het resultaat.
Voor de eerste keer ben ik heel tevreden. En jullie?

Wel heel leuk om te doen.
Maar ik denk niet, dat het iets voor mij is. Om thuis ook mee aan de slag te gaan.
Maar daar is de creaclub dus voor, om dingen uit te proberen.
Het nieuwe project voor de komende 2 weken is een ketting. Op een hele apparte manier geregen.
Jullie zullen het resultaat wel te zien krijgen.







groetjes en tot de volgende keer

11 opmerkingen:

  1. Hoi Cora,

    Wat ben jij toch veelzijdig in je creatieve uitspattingen.Neem nou dit bord....,schitterend is het geworden en weer goed bruikbaar!!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Cora,

    Prachtig is dit stukje kunstwerk, lijkt mij al jaren leuk om ook eens te proberen, mozaïeken.
    Maar thuis doe je dat niet zo gauw, omdat je niet precies weet wat je nodig hebt.
    Leuk zo'n creaclubje, spannend wat we straks mogen bewonderen.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, zo'n creaclub. Het bord is erg mooi geworden! En die badkamer voegsel is er een om te onthouden.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cora,
    Dat ziet er leuk uit, fijn zo'n hobbyclub dan kun je eens iets uit proberen...ben benieuwd naar je volgende creatie.Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er goed uit mijn ding is het ook niet hoor maar je kunt er echt wel iets moois meedoen.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Best apart om te zien, mijn ding is het ook niet,
    maar ik denk voor eenmalig best leuk om eens gedaan
    te hebben en misschien kan je er kaarsjes in zetten,
    dan flikkeren ze leuk tussen al die kleurtjes ☺

    Lieve groetjes Erica xox ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie mozaïek schaal en altijd leuk om iets anders te proberen.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg!! Wat ziet dat er vrolijk uit!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi meis, wat een welkom, dank je wel.
    En nu even over dat bord, geweldig!!!!!!
    Lijkt me enorm leuk om te doen, maar wel veel werk en ben nou ook weer niet zo een creatieve bij.
    Kijk graag naar resultaten van anderen hoor.
    Lieve groetjes en was leuk weer even aan te wippen.
    Knuffelsssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is zoals je zegt, bij zo'n creaclub maak je dingen waar je anders niet zo snel aan zou beginnen. Het zou mijn ding ook niet zijn...maar het ziet er wel heel vrolijk uit!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk bord met al die verschillende kleurtjes.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.