Volgers

vrijdag 14 juni 2013

work in progress

Hallo allemaal;

Ik ben er nog hoor. Het lijkt alsof ik afwezig was, maar ik ben druk met vanalles en nog wat.
En onder andere met deze trui voor het mannetje.
Hier ben ik al van de winter aan begonnen. En er kwam en komt steeds vanalles tussen door.
Dat kennen jullie vast wel.

Nu heb ik mijn breiwerk maar op tafel liggen, en het gaat veel sneller nu.
Ik pak het elke keer, en dan brei ik weer een paar pennen.
Als we zo doorgaan, is het voor de komende winter wel af.
Hij wordt voor zoonlief, en omdat die zo lekker aan het groeien is.
Heb ik het patroon gewoon met een paar centimeter verlengt.
Lekker breien op de groei dus..
Het patroon komt bij garnstudio vandaan. En dat is echt een aanrader om daar eens te gaan kijken.
Ze hebben ontzettend veel gratis patronen, en geven in filmpjes ook nog goede uitleg.
En laten we eerlijk wezen, gratis is natuurlijk nooit weg.
Het garen is een zeemannetje, dat is voorlopig goed genoeg. Dat klinkt niet zo aardig, weet ik. maar het kind groeit zo hard, dan is het zonde om dure breiwol te kopen. Nu ben ik voor nog geen 10 Euri klaar.
Als hij uitgroeit is, dan kunnen we aan de duurdere breiwol gaan denken. Maar dan wil hij waarschijnlijk geen trui meer hebben van zijn moeder....

6 opmerkingen:

  1. Hallo Cora
    Het is zeker een leuke site, dank je wel voor de tip,jou kleine ventje krijgt er een lekkere warme trui bij, hij wordt echt mooi. Succes verder met breien, laat je de trui ook zien als hij af is?
    Lieve groetjes ,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk, ik houd jullie op de hoogte van de vooruitgang.

      Verwijderen
  2. Oh, dat vind ik een lekker kleurtje. Ja, als het in de buurt ligt pak je het makkelijker. Ik vind garen van de Zeeman juist erg goed(koop)! En gebruik het daarom ook graag.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee leuk Cora,
    Lekker he zo af en toe gewoon kunnen pakken en dan lekker even een paar pennen. Veel succes er mee.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is het voordeel op kaarten maken, je kunt het zo oppakken! Succes met het afbreien van deze mooie trui!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, zo gaat dat. Slim om het breiwerk in het zicht te leggen. Dan gaat het inderdaad sneller.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.