Volgers

zondag 7 juli 2013

Ijsjes en afscheid.

Hallo allemaal;
Allereerst een heel hartelijk welkom aan mijn nieuwe volgers. Leuk dat jullie mijn blog hebben gevonden.

En nu het resultaat van de cake-ijsjes.
Ik moet zeggen, ik ben er wel tevreden over. De toef botercreme had wat strakker gekund, maar deze keer lukte dat niet. De creme was erg stevig om te spuiten. Misschien de volgende keer beter.
De kinderen hebben er niets van gemerkt en hebben heerlijk zitten smikkelen.




En aan het eind van het jaar moet er ook afscheid genomen worden.
Het hoofd van de school een andere baan, andere meesters en juffen volgend jaar. Dus daar moest wel een klein bedankje heen.
Dick denkt dat mama bijna alles kan, of ik even iets wilde maken.
Nu had ik op internet al verschillende chocoladekaarten langs zien komen, en nog de juiste gelegenheid gehad om die te maken.
De gelegenheid was er nu, en zie hieronder het resultaat. Het was wel wat werk, maar volgens Dick viel het allemaal wel in de smaak.

De afbeelding komt bij de boekenvoordeel vandaan, en is met verschillende stempels gemaskerd.Ingekleurd met Aquamarkers. Het papier komt uit een blokje van de Action. Wat behangpapier gebruikt.


De letters op het doosje zaten op een kaart bij de reclame, en wie wat bewaart he.....
Op de binnenkant hebben we een persoonlijke tekst gezet, die we prive willen houden.

En deze was voor juf. Ingekleurd met gewone kleurpotloden. En proberen te doezelen met geurloze terpentine.
Wat vinden jullie van de eerste keer?
Papier komt bij de Action en het behangboek vandaan. De bloementjes komen bij het Kruidvat vandaan.


En de chocolaatjes komen bij de Lidl vandaan.

En voor meester een wat strakker exemplaar. Zonder al te veel tierlantijntjes.
Het papier komt bij de Wibra vandaan en weer wat uit een behangboek.
Een oude foto van een klok gebruikt, die ik ook weer gekregen heb.
Het labeltje komt uit een pakketje bij Sannie vandaan, wat ik gewonnen heb.

En ook hier weer de inhoud van het doosje komt bij de Lidl vandaan.
Het is een heel verhaal geworden, maar nu snappen jullie misschien waarom ik de laatste dagen zo druk ben geweest.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Cora,
    Wat heb je dit allemaal geweldig gemaakt en die cake-ijsjes super gaaf gewoon.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja nu snap ik dat je het druk had. De cake-ijsjes zien er super uit en heel smakelijk. De kaarten vind ik fantastisch. Ze zijn allemaal met veel aandacht gemaakt, dat kun je zien. Ze zullen er wel van genieten, dat denk ik wel.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je leuk opgelost, zoon tevreden de juf en meester en ook de moeder denk ik wat een leuk resultaat echt geweldig en wat een werk doen weinig moeders denk ik.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Cora,
    wat een gezellige post heb je geschreven. Bij de cupcakes moest ik meteen aan mijn ijsjes denken... Leuk hoor! Je kaartjes zijn super en met die chocolaatjes erin een superleuk bedankje. Dat zal zeker gewaardeerd worden door leerkrachten.
    Ik moet nog ook nog iets verzinnen/maken.....maar eigenlijk is het natuurlijk geen binnenzitweer!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These cards are fantastic Cora. The cupcakes look gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit is een hele gezellige post en mooie kaartjes en overheerlijke cupcakes, yummy, yummy.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat je allemaal gemaakt hebt!
    Héél veel werk, maar het resultaat mag er zeker wezen.
    Heerlijke cupcakes en mooie bedankjes ...
    Liefs, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien die cakejes er gezellig uit! Leuke dankjewels ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent druk in de weer geweest Cora. De cupcakes en de kaarten met verrassing zien er prachtig uit.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi wat je allemaal heeft gemaakt,
    de doosjes zijn super,
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Cora,

    Je hebt wel eer van je werk.
    Wat ziet het er allemaal prachtig en heerlijk uit.
    Kinderen weten toch, dat moeder alles maken kan, heel gewoon, doen we zomaar even.
    Je cakejes zien er heerlijk uit, niks mis mee.
    Ook de bedankjes voor de leerkrachten, heel erg mooi gemaakt.
    Nu maar lekker van de vakantie en het mooie weer genieten.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk kaartje.
    Super gemaakt.
    Hiervan zal nogal gesmuld worden.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.