Volgers

woensdag 16 oktober 2013

knutselen met pompoenen

Hallo allemaal;

Jullie hebben vast al wel eens gelezen in mijn blogs over de kinderclub. We zijn al weer een paar weken bezig.
En afgelopen keer hadden we een ingelast werkje. Meestal maken we een rooster aan het begin van het seizoen, en er wordt wel eens in geschoven. Maar dat proberen we te beperken.
Maar nu hebben we van iemand een hele voorraad kalebassen en kleine pompoenen gekregen.
Ja, die laat je niet een hele poos liggen, dus een ander werkje hebben we maar opgeschoven.
We hebben er zoals jullie zien, een mannetje van gemaakt. Met spullen die we in de loop der jaren ook hebben gekregen. Een heel leuk werkje wat deze keer eigenlijk gratis was.
De kinderen vonden het helemaal geweldig en gingen helemaal los.
Ik vind dat altijd zo leuk om te zien, hoe ze hun eigen creativiteit uiten. Wij maken een voorbeeld, en hebben een idee hoe het eruit moet komen zien. En ze geven vaak er een hele andere draai aan.
Thuis heb ik de mannen op een schaal tussen de overgebleven pompoenen gelegd, en ik moet zeggen, het effect is wel heel gezellig.
En nog Ff een update over mijn kies. Ik ben gisteren geweest voor een wortelkanaalbehandeling en eerlijk is eerlijk. Ik heb er niet zo heel veel last van gehad. Wel iets gevoelig, maar dat is normaal. Alleen toen ik de rekening zag, deed het ineens ontzettend zeer. Help, ruim 450€. En dan zeggen dat hij graag met zijn handen werkt.
Ik weet nog een baantje in de thuiszorg voor hem. Ik krijg wel een gedeelte vergoed, maar vind het wel een ontzettend bedrag. Een voordeel, ik ben wel van de pijn af.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee met de kalebassen en soms moet je wat schuiven in het programma.Fijn dat het beter gaat met je kies en ja de tandartsen weten wat van prijzen helaas Mara's de pijn weg is is het weleer oké.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cora,

    Ja, leuk is dat, om te zien hoe kinderen hun eigen fantasie hebben en er hub eigen draai aangeven.
    Dat is genieten.
    Minder leuk is die rekening inderdaad, je zou gelijk weer kiespijn daarvan krijgen.
    handwerk is altijd prijzig, zouden wij ook moeten doen met onze creaties....grapje.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.