Volgers

zaterdag 14 december 2013

licht enzovoort

Hallo allemaal;
Het zijn echt de donkere dagen voor kerst. Lekker bezig met vanalles en nog wat.
Het hele huis is versierd, de kerstboom staat.
Ik ben net bezig geweest om alle adressen voor de kerstkaarten op een etiketje te krijgen. En na veel gezucht en gesteun is het me uiteindelijk toch gelukt. ppffffft.
Dit weekend de kaarten nog schrijven en dan is er weer een klusje van de lijst af.

Vandaag heeft Dick voor het eerst aan een tafeltennistoernooi meegedaan. Hij zit al anderhalf jaar op tafeltennis. En ze vonden hem inmiddels zover gevorderd dat hij mee mocht doen aan een toernooi. Heel spannend allemaal. Hij heeft geen wedstrijd gewonnen, was wel een beetje teleurgesteld. Maar heeft het wel allemaal kunnen ervaren en wie weet de volgende keer beter.

Jullie zullen we lachen nu om het volgende.
Vorige week een zaterdag, was ik geloof ik een beetje blond. En ben met een bord in mijn handen de laatste zes treden van de trap gerold.
Bord aan barrels, en ik zat onderaan te trap de sterren uit mijn ogen te wrijven.
Het ging zo vlug, ik wist niet eens hoe het gebeurde.
Het resultaat nu op het moment, een blauwe arm. Maar het rottigste, ik kan al een week niet zitten.
Ik hoor jullie lachen, ik ben gelukkig niet heel erg slank en dacht dat mijn val een beetje gebrokken was. En dat ik er alleen maar een stel blauwe plekken aan over zou houden. Die zijn er niet gekomen, maar op een harde stoel kan ik gewoon niet zitten.
Ik zit maar heen en weer te wippen als een vlooi op een bordje....
Ik heb geen idee hoe lang zo iets kan duren, maar dit is niet heel gezellig. Ik lijk wel een van mijn bejaarde clienten als ik in de stoel ga zitten.
Volgens manlief komt nu mijn ware leeftijd naar boven hihi

Donderdag hebben ze op de kinderclub hun kransen afgemaakt.
We hebben met de kinderen een krans gemaakt van plastic zakjes. Ze zijn er 3 weken mee bezig geweest. En het resultaat mag er wezen toch.

Ik zal jullie ook laten zien, wat ik laatst op mijn knutselclub gemaakt heb.
Een kerstservervet. Niet zo heel moeilijk om te maken. Je hebt alleen kerststof en een goede naaimachine nodig.
Ik vond het wel een geinig idee. Of ik het nog ga maken voor ons kerstdiner? Ik denk het niet. Ik sta straks al met een rood hoofd in de keuken. Moet nog een stel kerstkaarten erbij maken. Maar voor volgend jaar is het misschien een idee.

Ik heb voor de liefhebber het patroon erbij gedaan. Wie weet kunnen jullie er ook wat mee.
Het is een heel verhaal geworden, hopelijk niet te lang voor jullie.


6 opmerkingen:

  1. Dat is schrikken als je zo valt, ik hoop echt voor je dat je snel wel weer
    gewoon kan zitten, want dit is niet leuk...
    Wat is je kerst servet leuk zeg, weer eens wat anders !
    Een fijne en gezellige (knutsel) zondag gewenst ☺
    Grtjsss en liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat kan hard aankomen, Cora. Zo een val van de trap. Hopelijk is het gauw over. Je servet is een leuk idee en ziet er mooi uit. En leuk hoor, zo´n trots groepje kindjes.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei...dat was een lelijke val...dat is nu beurs....en geduld hebben met het herstel. geloof ik.
    wat je hebt gedaan met de kinderclub is erg mooi! zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks te lang meis, heerlijk.
    Maar gelukkig is je val niks ernstigers, gekwetst.
    Zie al voor me hoe je zit te wippen hihihii.
    Sterkte meis en leuk hoor die kransen en je servet. Knuffels
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig servet Cora, nou gelukkig heb je verder niets ernstig !
    liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.