Volgers

zondag 9 maart 2014

Oudejaarsavond

Hallo allemaal,
Ik hoor het jullie denken. Wat is dit voor vreemde titel, dat is toch al lang geweest. Klopt helemaal, alleen ik hoop morgen een jaartje ouder te worden.
Dus vandaar, voor mij is het oudejaarsavond. En het hele huis ruikt nu heerlijk naar verse kippensoep, taart en chocolade van de slagroomtruffels. Die moeten nog in de chocolade gedoopt worden, maar de chocolade moet rustig aan smelten, dus ik heb even de tijd om een berichtje te schrijven.
Vorige week had ik al truffels gemaakt voor een High Tea met mijn collega's. En iedereen is aan de lijn, maar van de 40 truffels was er niet eentje overgebleven. En ik heb ze niet allemaal op zitten eten, rarara hoe kan het......
Dick die had geholpen, was een beetje teleurgesteld; want hij had niet kunnen proeven. Dus hem beloofd om ze voor mijn verjaardag ook te maken. En beloftes moet je nakomen he...
Over lekkere dingen gesproken, het recept komt uit het kook en bakboek van Cees Holtkamp, en is echt geweldig. Ik heb er al verschillende recepten uit gemaakt, en die van hem gaan altijd goed. En de producten die hij beschrijft en gebruikt kun je gewoon kopen in de supermarkt, echt een aanrader dus.
Genoeg over lekker eten, ik laat jullie een kaart zien, die ik al een poosje geleden gemaakt heb.

Een stukje behang gebruikt uit een behangboek. Een theebloem, wat stansjes en er is er weer eentje klaar.
En het effect is elke keer weer anders van dit soort kaarten. Door het behang wat je gebruikt, en de theebloemen. Deze kaarten worden best wel veel verkocht op markten, dus die zullen wel vaker gemaakt gaan worden.
De stempeltekst komt bij Inkerbell vandaan.
Ik ga bij mijn chocolade kijken. En tot de volgende keer.

10 opmerkingen:

  1. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen Cora...ik wens je een hele gezellige dag...
    Je kaartje is weer erg leuk geworden leuk gedaan met behangpapier...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cora,

    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag toegewenst.
    Mooi kaartje met dat behang achtergrond en een hele mooie tekst.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very pretty card Cora. I love the colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart!!!
    Van Harte Proficiat met je verjaardag, maak er een gezellige dag van!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Harte Proficiat en ik wens je een fijne dag!!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuke kaart. Wat is dat behang telkens weer mooi als ondergrond.
    Ikwens je nu al een fijne verjaardag en lekker eten!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele fijne verjaardag Cora! geniet ervan!!! Mooi kaartje ook. Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Cora,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wij noemen dat ook altijd zo en soms eten we dan oliebollen...echt!
    Je kaart is supermooi! Leuk dat behang.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zijn de truffels alweer op? Ik heb een koekjes boek van Cees Holtkamp, ook zulke goeie recepten! Je kaart is mooi; leuk weer zo'n theebloem erop. Grappig dat ze zo goed verkopen op de markten.
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De truffels zijn nog niet op. We moeten ook een beetje om de slanke lijn denken hè.
      Maar wat er in het schaaltje lag voor mijn verjaardag, heeft een zeker klein jongetje al weer opgesnoept......

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.