Volgers

maandag 1 december 2014

Zeep en meer

Goedemorgen allemaal,
Ik zou haast zeggen, welkom in de suprisefabriek. Pfffffft, het is gelukt, we hebben een kogel van papiermache.
We hebben van het weekend heerlijk zitten kliederen met zijn tweeën. Want dat is natuurlijk wel erg leuk, anders begin ik te tetteren; doe voorzichtig en zuinig met de lijm. En nu mocht er heerlijk dik gesmeerd worden. Dat liet zoonlief zich natuurlijk geen twee keer zeggen..... Het heeft het hele weekend voor de kachel staan drogen, en vanmiddag wordt het project afgemaakt. Dick dacht, dat ik dat wel even zou doen. Ja dus niet, zo zijn we niet getrouwd. Hij moet er zelf ook nog wat aan doen. Inmiddels heb ik mijn hersens laten kraken op een gedicht, en volgens mij is dat ook aardig gelukt. Vorig jaar was het makkelijker, toen had hij zijn beste vriendje getrokken, en was ik zo klaar met het gedicht. Deze keer was het een "gewoon" klasgenootje, en moest ik er wat meer moeite voor doen.
Mijn rode jas is nog niet thuis,lees dit bericht. Dus maar eens een telefoontje aan gewaagd. En maar goed ook. Degene die het zou afhandelen, had het weer aan iemand overgedragen. En daar was geen telefoonnummer van bekend, dus weer een ander gebeld. Na een heleboel heen en weer gebel en gemail, zijn we nog steeds op hetzelfde punt. De jas is nog niet thuis, en er wordt aan gewerkt...... Wordt vervolgd dus.
Ik wil jullie deze keer iets laten zien. Wat helemaal niet met kerst te maken heeft.
Aan het eind van de zomervakantie, hebben ze bij ons in de kerk KinderBijbelWeek. Heel erg leuk, we organiseren een week lang, allerlei aktiviteiten voor de kinderen. En vertellen ze elke dag een bijbelverhaal. Iedereen is welkom, en je mag natuurlijk een vriendje of vriendinnetje meenemen. Dit jaar was het thema; zeesterren.
We hebben de kinderen in drie groepen verdeeld, en met de oudste groep ben ik zeepkettingen gaan maken.
De hele gemeente heeft kralen en lint enzo verzameld. En daar zijn we heerlijk mee bezig geweest. Ik had via internet zeepjes besteld, mét schelpen en andere zeevormen. En ik moet zeggen, het was een groot succes!
Het is best heel druk, om 20 kinderen per groep in bedwang te houden. Maar ik had van tevoren alles al klaar gezet, in doosjes en setjes van alles gemaakt. En toen ze eenmaal bezig waren, liep het als een trein. En rook het na afloop heerlijk....
Het is weer een heel verhaal geworden, maar ik krijg elke keer zulke leuke reactie's. Dat ik het ook heel leuk vind om mijn verhalen met jullie te delen.
Tot de volgende keer.

9 opmerkingen:

  1. Jij bent ook van alle markten thuis, leuk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kliederen met papier mache is altijd leuk en je kunt er erg leuke dingen mee maken. Leuk dat het gelukt is, Cora! Je zeepketting is ook prachtig.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cora,
    wat ziet de zeepketting er prachtig uit !
    Ik hoop dat je jas gauw terug komt, je kunt nu wel een warme jas gebruiken,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hadden het daar best gezellig zo te horen!
    Wat leuk, die zeepketting!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Cora,
    hier gaat de fabriek vanaf morgen open. Weer op het laatste moment...je zeepketting is ontzettend leuk!
    Mooi dat iedereen hielp inzamelen met kralen en lintjes.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke zeepketting! Ruik je dat ook goed binnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier zijn we in de weer geweest met het maken van een surprise en gedicht. Fijn dat het bij jullie ook weer gelukt is om er wat leuks van te maken. De zeepketting ziet er erg leuk uit. Gezellig om daar zo samen met kinderen mee bezig te zijn.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat naar van je jas .......
    Leuk, zeepketting maken, ik heb het tijd geleden met een stel dames gedaan ( creaclub in de kerk) was heel gezellig, en inderdaad hing er een heerlijke geur!
    Sinterklaas dit jaar niet veel aan gedaan, waarschijnlijk volgend jaar wel, als onze kleinzoon dan ruim een jaar is .
    Groetjes,
    ada

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk meid, een zeepketting. En ja dat dat lekker ruikt wil ik geloven.
    Surprises maken, is bij ons verleden tijd al een poosje, maar vond het ook altijd erg leuk om onze kinderen te helpen.
    En ja moeders schreef ook de gedichtjes.
    Altijd leuke herinneringen aan hoor.
    Knuffels

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.