Volgers

zaterdag 10 januari 2015

Washi tape

Goedenavond allemaal,
Dick heeft vandaag een tafeltennistoernooi gehad. En moeders moest natuurlijk mee als begeleiding. Je hoeft eigenlijk niets te doen. Ik heb een paar keer een wedstrijd geteld voor de puntentelling, dus zo vermoeiend zou het niet moeten zijn. Maar ik ben echt helemaal gaar. Dick is tweede en derde geworden, in zijn te spelen poules, dus we zijn heel tevreden.
Dus nu heerlijk bijkomen, met een breiwerkje en Nederland Zingt op de achtergrond. En een klein blogberichtje schrijven.
Deze kaartjes heb ik voor de kerstdrukte al gemaakt. Maar heb nu pas de tijd om ze jullie nu laten zien. Het idee kwam ik tegen op Pinterest en daar heb ik mijn eigen slinger aan gegeven.
Je hebt er niet zoveel voor nodig, wat washitape, stempels en natuurlijk een theebloem gebruikt.
En ik was crea geweest op een andere manier, ik had nog een heleboel appels over. Dus regelmatig appelmoes staan koken. Maar daar ben je op een gegeven moment ook klaar mee. Dus toen jam staan koken. En ik moet zeggen, het resultaat ziet er leuk uit. En smaakt ook nog eens prima. En ik vind het ontzettend leuk om steeds weer nieuwe smaakcombinatie's te maken. Vaak zijn het wel combinatie's met fruit wat dan op dat moment in de aanbieding is.
Voor degenen onder ons, die ook jam koken, en op zoek zijn naar leuke recepten. Kijk eens bij Madame Confituur, daar kun je een heleboel leuke recepten vinden. Succes ermee.
Ik had pas een aardigheidje nodig voor iemand, en eigenlijk geen tijd meer om naar de winkel te gaan. Een pot jam leuk ingepakt en die gegeven. En het werd erg gewaardeerd.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee met de tape! Gefeliciteerd 2de en 3de is niet niks! Yummie, appeljam! Leuk is dat he!
    Fijn weekend!
    Liefs
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaartjes, lekker...jam...jammie..., knap hoor om dat zelf te maken!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk zo kom je de winter wel door! Leuke kaartjes lekkere jam maken. Geniet ervan, Cora!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cora,
    wat een gezellig berichtje om te lezen. Ik vind je kaartjes erg leuk. Vooral de tweede!! Mooie bloem! En je jam, ja, dat is ook creatief bezig zijn. Altijd leuk om weg te geven! Mijn vader is de Bramenkoning van Hoogeveen. Maakt heerlijke Brand's bramenjam. En als we dan een potje krijgen is het feest!
    Groetjes en een fijne zondag!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt interresant,de Bramenkoning. Nooit geweten dat je van koninklijke huize was.....
      Als je nog leuke recepten weet, ik houd me aanbevolen.

      Verwijderen
  5. Hee wat leuk Cora, die kaartjes. Zo eenvoudig docht zo bijzonder
    En jammieeeeeeeeeee je kokkerellen hoor.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaartjes Cora, en Jam maken doe ik ook, met weinig suiker. Mocht je teveel wortels in de tuin hebben: worteljam is ook lekker

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.