Volgers

vrijdag 14 augustus 2015

Kerstkaart week 33

Goedemorgen allemaal,
Time flyes when your having fun, luidt het gezegde toch? De KinderBijbelWeek is alweer voorbij.
En de kids hebben het super gehad, ze hebben van pallets hutten gebouwd. En gezaagd, geboord, getimmerd enzovoort. De eerste dag hadden we een stel klusopa's om de hutten op te helpen bouwen. En de andere dagen; hebben de kinderen de huisjes versierd met hun groepje. Echt heel leuk om dat te zien. En hoe gaaf is het, om al met een boormachine en een zaag te mogen werken. Wel onder toezicht natuurlijk, maar ik mocht dat soort dingen vroeger niet.
Wel heel leuk om te zien, dat er ook 8 verschillende huisje gebouwd zijn. Ieder groepje had dezelfde materialen om mee te werken, maar er zijn 8 totaal verschillende hutjes uitgekomen.
Het hutten bouwen is niet helemaal mijn ding, ik ben liever met een haak, breinaald en papier actief. Maar wel erg leuk om mee te maken.
En waar ik een beetje bang voor was, er zijn deze dagen geen ongelukken gebeurt. Wel wat kleine dingen, een hamer op een duim of een splinter of zo. Maar geen heftige dingen.
Dick zat dit jaar voor het eerst bij de tieners, die hun eigen programma hadden. En die heeft het ook super gehad. Barbecuen, met een kampvuur, zwemmen en spelletjes doen... Het weer werkte ook mee, dus op alle fronten geslaagd.
Als onze tellingen goed zijn, hebben we ruim 170 kinderen s'morgens een bijbelverhaal verteld en laten klussen op de bouwplaats. Bij Dick zaten er s'avonds zo'n 80 tieners bij activiteiten. Een hele organisatie, en ik ben altijd blij dat het dan allemaal loopt zoals we in ons hoofd hadden.
Ik ging vroeger als kind hier ook naar toen, en heb er superleuke herinneringen aan.
Wij hebben plannen om vandaan naar het Tikibad te gaan, en dan is de vakantie weer over.
Morgen moet ik weekend weer beginnen, maar om eerlijk te zijn; heel veel zin heb ik nog niet.... Bevalt wel goed zo rustig aan aandoen, en keutelen zoals wij dat noemen.



Ik heb een oude liefde weer eens uit de kast gehaald. Borduren op papier.
De plaatjes had ik nog. En de patroontjes zijn oude patroontjes uit het Hobbyjournaal.
Ik ben weer benieuwd wat jullie ervan vinden.

5 opmerkingen:

  1. Mooie borduurtjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 schitterende kerstkaartjes Cora...prachtige borduurtjes erop gemaakt...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Cora dat je kunt terugkijken op een geslaagde KinderBijbelWeek en dat er ook zo'n goede opkomst was.
    Leuke kerstkaarten, mooi geborduurd.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cora,
    fijn dat het allemaal goed verlopen is afgelopen week. EN wat veel kinderen komen daar!
    Je kaartjes zijn weer mooi. Wat kun jij netjes borduren!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve borduurwerkjes hoor. Cora! Mooie kaartjes.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.