Volgers

dinsdag 14 maart 2017

Broeder in de slowcooker

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn man een slowcooker gekregen. En die moest natuurlijk ingewijd worden. En wat doe je dan, terug naar je jeugd. En maak je een broeder. Dat aten ze hier vroeger in Huizen. In andere delen van Nederland heet het anders, maar lijkt het hier wel op.
En bij ons thuis kwam/komt dat in de winter nog wel eens op tafel. 
Het wordt eigenlijk klaargemaakt op een petroleumstel. En is pan-dikke koek met rozijnen/krenten en spek en deeg van zelfrijzend bakmeel. En voor de lekkér wordt er warme vanillesaus bij geserveerd.
Ik heb geen petroleumstel, en het mislukte steeds als ik het in de braadpan maakte. Dus we hadden het al een hele poos niet meer gegeten.
Mijn jongste bonus-zus had het al eens uitgeprobeerd, en die was razend enthousiast. Dus ja, dan gaat het wel kriebelen als je zelf inmiddels een slowcooker hebt. Ik moest het zelf wel even uitvogelen hoe de tijd werkt en op welke stand je het beste een broeder kunt maken, maar als ik de mannen hier mag geloven is dit experiment gelukt. En staat er weer een " gouwe ouwe" op het menu erbij.
Morgen ga ik me storten op het maken van een stoofpotje......


5 opmerkingen:

  1. Nod nooit van gehoord die broeder, maar ziet er heerlijk uit
    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me reuze lekker Cora, kun je dat alleen in een Slow Cooker doen, of ook in wat anders

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil, het kan ook in een juspan ofzo. Als het maar een beetje dikke bodem heeft.

      Verwijderen
  3. Hoe lang doe je hem in de Slowcoocker? Welke standen?
    Heb je een recept?
    Graag hoor ik van je.

    Groetjes Monique Kotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je je mailadres ff doorgeeft, kan ik het recept doorgeven aan je.

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.