Volgers

zondag 10 november 2013

Is het een tas of een das

Goedemorgen allemaal,
Een beetje vreemde titel boven dit bericht zullen jullie wel denken. Maar dat zal ik uitleggen.
Vorige week hebben we op de creaochtend een heel leuk ding gemaakt.
Bij deze de foto.
En wat heb je daar voor nodig, een oude stropdas en een hele lange rits van een metertje of anderhalf. En een naaimachine natuurlijk.

Ontzettend leuk om te doen, en met een heel leuk effect. Want geen stropdas is hetzelfde, dus de tasjes worden ook elke keer anders.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

16 opmerkingen:

  1. Nou dat is apart zeg, echt wel heel gaaf !
    Gezellige (knutsel) zondag ☺
    Liefs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit super mooi en leuk!!!Een goede bestemming voor de stropdassen die nu nutteloos in de kast hangen hihihihih,
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk idee. Erg leuk tasje!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Cora, ik vind dit een super idee, zonde als je de stropdas verloren laat gaan, even een vraagje, zijn er wel zulke lange ritsen te koop?????
    jij hebt er een mooi tasje bij.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op internet zijn ritsen te koop dei je zelf op maat kunt maken. Het is een beetje een gepriegel, maar dat geeft niet.

      Verwijderen
  5. Hoi Cora,
    Wat een leuk tasje is dit, mooi gedaan..maar zo'n lange ritsen zijn wel erg kostbaar..groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Ans, volgens mijn leidster viel het heel erg mee.

      Verwijderen
  6. Ik weet niet wat ik er van moet denken maar het ziet er leuk uit .
    Ook weet ik niet of je een stropdas hebt gebruikt of meerdere.
    ik hoor het terzijne tijd wel van je.
    groetjes En nog een fijn e Zondag.
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne, je gebruikt per tas een stropdas.

      Verwijderen
  7. Whaaaaaaaaaa wat ontzettend Gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!
    Meid super leuk.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Cora,
    wat een geinig dastasje! Hihihi, nog nooit eerder gezien.
    Ook je kerststerren kaarten zijn erg mooi!
    Leuk weer eens iets anders dan anders!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeeeeel lang geleden heb ik wel eens een stropdastas gezien, maar niet zo'n MOOI tas als deze. Lijkt me heel LEUK om te maken.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cora,

    Wat een grappig tasje, nog nooit eerder gezien.
    Hoe groot is het ongeveer als het dicht geritst is?
    Wij hebben jammer genoeg geen stropdassen in huis.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sippie,
      Het tasje van mij is nu zo'n 15 bij 25 centimeter. Maar dat hangt natuurlijk van de lengte van je stropdas af.
      En ik weet niet of jullie een kringloopwinkel in de buurt hebben, daar kun je misschien ook wel aan een stropdas komen.

      Verwijderen
  11. Wat een leuk idee, zeg! Gaaf dat het patroon van de stropdas ook gedeeltelijk doorloopt.
    Is wel wat als etui.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.