Volgers

vrijdag 8 november 2013

Kerststerren

Hallo allemaal;
Ik wil eerst mijn nieuwe volgers van harte welkom heten. Leuk dat jullie erbij zijn gekomen, en ik hoop dat we onze creativiteit met elkaar kunnen delen.

Ik had jullie gisteren al verteld dat we op de kinderclub aan het knutstelen waren geweest.
Ze zijn echt aangestoken met het theezakjesvirus.
We hebben ze een ster laten vouwen die ze ook eventueel straks als kerstkaart kunnen gebruiken.
Ze waren helemaal enthousiast. En ik denk dat de diverse ouders nu veel thee moeten gaan drinken voor de zakjes.
De kaart boven aan het bericht, is mijn voorbeeld. Ik heb de ster al wel veel vaker gevouwen en gebruikt op mijn kaarten. En die is helemaal niet moeilijk om te vouwen.
En omdat de kinderen al wat ouder zijn, zo rond de 7 jaar; dachten we dat ze dit wel zouden kunnen. En inderdaad na wat uitleg gingen ze aan de slag. En ik moet zeggen, met best wel goed resultaat. Jammer genoeg hadden we nu een klein clubje, zo'n 4 kids. Maar dat had wel als voordeel, dat we het rustig en heel goed konden uitleggen.
Zoonlief is zo enthousiast, dat zijn kaart meemoet naar school om aan juf te laten zien, en te vragen of ze het misschien wel kunnen gebruiken in het knutselcircuit. En als ze dat gaan doen, moet moeders natuurlijk mee naar school om het uit te leggen en te helpen natuurlijk.
Dit is Dick zijn kaart. En het is niet super strak en moet nog wel wat afgewerkt worden, maar zo voor een eerste keer ben ik best wel trots. En het hoeft toch niet perfect te zijn, het is nog maar een kind.
Drie keer raden wat we vanmiddag gaan doen. Zijn vriendje zit ook op de club, en die vroeg al; mag ik bij je komen spelen. En dat vroeg hij niet aan Dick maar aan mij......

Het vouwmodel voor deze ster staat bij Adriana op haar site. De theezakjes zijn de Englisch Blend zakjes van de Pickwick. En de plaksteentjes komen bij de Action vandaan.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart met die theezakjes !
    Een fijn en gezellig (knutsel) weekend ☺
    Liefs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben beide een prachtige kaart gemaakt!!! Leuk hé om met kinderen te freubelen, ze zijn zo lekker enthousiast!!
    Fijn weekend,
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a beautiful card Cora. I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HEERLIJK zo met meerdere aan de knutsel Cora en ook nog met hele MOOIE resultaten.
    Nog een fijne dag en alvast een heel fijn weekend toegewenst.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk!
    ik had er gigantisch veel gespaard,
    en heb ze een tijdje geleden weggedaan aan iemand die lid was van de Yahoo-goep theezakjesvouwen.
    creatieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Cora,

    Knap hoor zo'n mooie kerstkaart, en dat van theezakjes vouwen.
    Lijkt mij best moeilijk om netjes te vouwen.
    Leuk om het met z'n allen te doen.
    Je vorige CAS kaartjes zijn ook heel erg mooi, jammer van je machine.
    Die is elektrisch toch, dan voel je ook niet dat het zwaar gaat.
    Toch maar voorzichtig doen voortaan.

    Fijn weekend en groetjes van Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit! Ik kan het niet, vouwen met theezakjes. Heb het ook nog nooit gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat leuk dat je deze met de kinderen hebt gemaakt. ik heb hem ook al weer verwerkt op kerstkaarten en er liggen nog wat sterren klaar. Deze groene ligt hier nu ook op mijn werkblad, hi, hi.
    Leuk dat je me weer gelinkt hebt, dank daarvoor.
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.