Volgers

donderdag 22 januari 2015

Kerstkaart week 4

Hallo allemaal,
Ik wil jullie eerst bedanken voor de fijne reactie's op mijn vorige post. Heel fijn om te lezen dat jullie meeleven en meedenken. Het doet je heel goed om te lezen, dat je niet de enige bent waar het aan het rommelen is op het werk.
Ik houd me maar vast; aan de conclusie die Aukje van Ginniken trok in de laatste Fabels en Feiten op SBS6, dat mensen met een hobby vaak gezellige mensen zijn, en dat ze zich beter kunnen consentreren vanwege de hobby. Het is voor mij heel ontspannend, en sinds ik het bloggen heb ontdekt. Heb ik echt hele goede contacten gekregen in hobbyland en zelfs echte vriendinnen aan over gehouden.
Deze keer wil ik jullie een kerstkaart laten zien, met eigenlijk een "ouderwetse" techniek; embossing. En dan niet met de machine, maar gewoon ouderwets met de lichtbak en de hand natuurlijk. Op de knutselclub waar ik op zit, hebben ze geen stansmachine en worden er regelmatig "oude" technieken uit de kast getrokken.
Het was wel even geleden dat ik dit gedaan heb op deze manier, maar het was wel heel leuk om te doen. En ik heb al mijn "oude" mallen en lichtbak nog bewaart, dus ......
Het geemboste heb ik heel licht, iets aangezet met een metalic TeGekKrijtje. En een ander lid van de club, kwam met het idee om rood papier achter de embossing te doen.
En ik moet zeggen, ik was tevreden over het resultaat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik laat deze kaart weer meedoen bij 52weekstochristmas.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Cora,
    wat kun je mooi embossen, zeg. Dat vind ik knap, ik heb de luxe van een embossingfolder door de machine, dus vind het altijd knap als iemand embost met een lichtbak.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart Cora. Leuk om weer eens handmatig te embossen en te snijden. Wat je vorige bericht betreft. Er is in bij thuiszorg inderdaad veel onzekerheid en onrust. Ik werk zelf bij de thuiszorg in de huishoudelijke verzorging. Cliënten weten niet of ze nog hulp houden en medewerkers zijn onzeker over hun baan. Gelukkig dat jij je werk houdt. En je hebt gelijk dat je qua werktijden in de eerst plaats voor je gezin kiest.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cora,
    Wat een super leuk kerstkaartje heb je gemaakt...heel mooi gedaan die embossing ...en er is niks mis mee om met de hand met die leuke stansen te werken....Vanavond ga ik het 52 WTC af naar de andere kerstkaartjes....ik ga je nu ook volgen zodat ik vaker naar je creatieve uitspattingen kan komen kijken

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps ik volgede je al langer....dan ga ik je nu zichtbaar in mijn sidebar zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie kerstkaart Cora,
    leuk plaatje en mooi om dat hand embossing te zien, mooi gemaakt,
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk kaartje, Cora! En dat met de hand embossen lukt mij jammer genoeg vaak niet, maar is wel erg leuk met die malletjes.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaart Cora!!!Mooi geembosd!!!
    Ik heb ook weer nieuwe kaarten op mijn blog gezet, zou het leuk vinden als je daar kwam kijken,

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cora, ik weet niet hoe ik je kan bereiken, kijk aub even op mijn blogpost van 22 januari jl., dan komt het vanzelf goed!!!
    Bedankt, creatieve groetjes Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk! op deze manier heb je aan het einde van het jaar zeker 52 kerstkaarten! ik heb ook nog een lichtbak ..... bewaar hem als een 'heilig' relikwie (=gemaakt door m'n vader-(10 jaar geleden overleden))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg, ik dacht dat ik hier al op gereageerd had. Niet dus. Maar hij is geweldig mooi meis.
    Knuf
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
En geniet er erg van om ze te lezen.
Groetjes en tot de volgende keer.